Officieuze start

Het is de bedoeling dat ik officieel start op 1 januari 2022 met de voorbereiding. Maar wil je dan goed beslagen ten ijs komen dan is het wel  handig dat de actie bij het KWF online staat. De actie heb ik deze maand dan ook ingericht en doneren, via https://acties.kwf.nl/fundraisers/marcheltissingh/stclemens2stjacobus  kan dus ook al.

Op het moment dat ik ermee bezig was gaf het wel een vreemd gevoel in de buik. Nu gaat het toch echt gebeuren. Stoppen met werken, pré-pensionering, en een grote uitdaging aangaan. Of het allemaal lukt hangt af van heel veel factoren,  Aan mijn geplande voorbereiding zal het niet liggen, maar er is ook veel wat ik niet in de hand heb. Ik kan alleen maar duimen, hopen en bidden dat het allemaal lukt. De zin is er in ieder geval wel.

Naast mijn officieuze start was er afgelopen week de officiële start van een nieuw TV programma ‘Langs de Maas’. Huub Stapel neemt je mee vanaf de oorsprong van de Maas in Frankrijk tot aan Hoek van Holland. Afgelopen zomer heb ik al een groot deel daarvan gefietst toen Geertje ik begonnen aan het Fietserspad. Zoals de plannen nu liggen fiets ik op de terugweg vanuit Frankrijk langs de Maas door België en Nederland tot aan Arnhem.

In de eerste aflevering werd de Franse Madeleines (heerlijke koekjes/cakejes) vergeleken met de Jacobsschelp. Zelf had ik nooit zo gezien, maar de Franse schrijver, die de vergelijking trok, heeft wel gelijk. Daarmee kwam het programma nog dichter bij mijn pelgrimstocht naar Santiago. De Jacobsschelp is immers het symbool voor de pelgrims die naar Santiago zijn geweest.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bijna thuus!

Ik vind dat het goed is

Omkeerpunt