Twaalfde week van de voorbereiding - geen training

Een trainingsweek zonder training. Het klinkt gek, maar het was zo. Toen het weer goed was, had ik privé afspraken en toen ik tijd had gingen een 2-tal stormen over Nederland. Eerst Dudley en later Eunice.  Op het moment dat ik dit schrijf schijnt de wind, die er nu is, opnieuw aan te wakkeren tot eens storm: Franklin. We zetten ons maar weer schrap.

Qua lichaamsbeweging heb ik wel genoeg gedaan: trap op en trap af. Iemand verhuizen van de 3de verdieping in een gebouw zonder liften. Ik kan zeggen dat het een behoorlijke aanslag op de benen is. Ze worden wel sterker op deze manier. Dan maar even geen zitvlees kweken, maar sterkere benen. Maar de verhuizing is gelukt en ik ben tevreden over het resultaat.



Afgelopen week wel voor de deur van het Nederlands Genootschap van Sint Jacob in Utrecht gestaan. Op de website (www.santiago.nl) staat het volgende:

Het Nederlands Genootschap van Sint Jacob is een vereniging met circa 13.500 leden. Doel is om de belangstelling voor pelgrimstochten naar Santiago de Compostela in Galicië te verbreden en verdiepen. Wil je naar Santiago wandelen of fietsen? Dan helpen we je op weg, zowel in praktische als spirituele zin. Zo geven we tips voor de route en overnachtingsplekken. Ook delen we ervaringsverhalen over de pelgrimstocht. Of je nu jong of oud bent, te voet of op de fiets wilt gaan, in één keer naar Santiago wilt of in etappes: op onze site vind je alle informatie om je daarop voor te bereiden!

Tot nu toe hebben zij mij van veel informatie kunnen voorzien en in de toekomst zal ik er zeker gebruik van blijven maken. Aankomende week zal ik voor het eerst met andere leden en geïnteresseerden van het genootschap (regio Friesland) een borrel hebben. De pandemie heeft dat tot nu toe in de weg gestaan. Ik ben nieuwsgierig naar de verhalen die ik daar te horen krijg.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bijna thuus!

Ik vind dat het goed is

Omkeerpunt