Week 16 van de voorbereiding - blote benen

Eerst maar eens terugkomen op mijn blog van vorige week. Inmiddels weet ik meer over het Mariabeeld en de bijbehorende afbeeldingen van o.a de Camino. 



Ik kan het allemaal zelf verwoorden, maar de eigenaar citeren is handiger:

Het plaatje onder het Mariabeeld is een eigen compositie. Mijn vrouw en ik zijn te voet onderweg naar Rome, ieder jaar een paar etappes. Onderweg zie je vaak de Jacobsschelp, welke refereert naar St Jacob en de route naar Santiago de Compostella. De beeltenis van de pelgrim komt uit de volgende link (klik hier op). 

Van de route hou ik een blog bij.

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, een metafoor voor de schier oneindige mogelijkheden om je doel te bereiken. De een op de fiets, de ander te voet.

Daarnaast heb ik nog een uitnodiging te pakken om eens aan te kloppen wanneer ik weer in de buurt ben. Zal ik zeker doen. Het is een mooie afstand voor een middagje heen en weer.



Vorige week schreef ik ook dat ik zin had om in de korte broek te gaan rijden. Inmiddels is dat een feit. De verwachting zag er zo goed uit dat ik heb aangedurfd om een ritje van 30 kilometer te maken in de korte broek. Dit keer samen met mijn vrouw en onderweg genoten van het eerste ijsje in de buitenlucht. Wat kan het leven toch mooi zijn.

IJsjes doen mij denken aan eten en eten onderweg in dit geval. Toevallig kwam ik via de facebookpagina van Koga een item tegen over eten tijdens fietstochten. Ik heb het met interesse bekeken. Het kwam gelukkig overeen met mijn eigen gedachten en manier van eten die ik tijdens het fietsen van het Jabikspaad en Jacobspad heb gevolgd. Ben je geïnteresseerd kijk dan op het filmpje op Youtube.  



Ik woon in een mooi gebied en aan de rand van wat tegenwoordig Weldadigoord heet. De verschillende gebieden, die in de 19de eeuw zijn ontgonnen en gekolonialiseerd door de Maatschappij van Weldadigheid, zijn tegenwoordig voor een groot deel erkend door de Unesco tot werelderfgoed. Eén van de dingen die men heeft aangepakt zijn fietsroutes door het gebied. Zover ik weet heb ik ze allemaal en ben ze nu één voor één aan het fietsen als training. Afgelopen week heb ik ‘De Kolonie en de Lindevallei’ gefietst. Een heerlijke tocht met een verrassende ontmoeting met een oud collega. Zonder in de details te treden kreeg ik hier toch weer de bevestiging dat het goed is om voor het KWF te fietsen. Onderzoek naar oorzaken van kanker en behandelingsmethoden kunnen mensen een betere kwaliteit van leven geven en hopelijk helpen tot het oplossen van de oorzaak en gevolgen van kanker.



 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bijna thuus!

Ik vind dat het goed is

Omkeerpunt