Week 31 van de voorbereiding - voorbereiden
We zijn weer een week dichter bij de start van mijn Camino. Trainingskilometers gemaakt. Niet zoveel als ik wil, maar wel leuke. Eerst op en neer naar Appelscha. Dat is een mooie route door de Drents Friese Wouden en deels onverhard. Dat wil zeggen dat er schelpenpaadjes inzitten.
Onderweg een stop gemaakt voor koffie met kuchen. Het was
net als of ik weer op vakantie aan de Moezel was. De käsetorte lachte mij toe. Voor
een keer niet erg, maar niet elke dag. Het is niet goed voor de lijn en zeker
niet voor de portemonnee. Dat is wel een dingetje. Ik kan de reis naar Santiago
en terug natuurlijk zo duur maken als ik zelf wil. Elke dag uit eten of gewoon
mijn eigen potje koken. Dat laatste trekt mij meer. Het is dan wel noodzakelijk
dat ik elke dag boodschappen doe bij de eerste beste supermarkt die ik tegenkom
of onderweg aan de straat groente of fruit kopen. Koop boodschappen op het
moment dat het kan, want je weet niet of er die dag nog een open winkel komt.
Voor de tweede rit ben ik naar Hoogeveen gereden. Dat is
meer dan 95% rijden op asfalt, maar in dit geval was de temperatuur meer een
trainingsfactor. Als ik de beelden van de laatste weken in Spanje en de
voorspelling voor komende week zie dan is het goed om wat vaker in hoge
temperaturen te rijden. Leren dat je veel moet drinken en vooral ook niet
vergeten te eten. Dat ging deze dag goed, maar het blijft wel een aandachtspunt
voor mij.
Voor de rest is het voorbereiden voor de Vechtdalroute. Deze
ga ik aankomende week fietsen met volledige bagage. Het boekje is in huis en
bestudeert voor plaatsen waar ik kan overnachten. Daarnaast de kaarten
gekopieerd, zodat ze makkelijker op mijn routekaarthouder kunnen. Het boekje heeft
namelijk een gelijmde rug en kan niet makkelijk worden gevouwen. De boekjes
voor mijn tocht naar Santiago hebben een spiraal en dat gaat makkelijker.
De fietskar is weer heel. Tijdens mijn laatste tocht bleek
een borgmoer toch los getrild te zijn. Dit zijn helaas hele specifieke moeren
met een veer en ik kon geen kant en klare vervangers vinden. Jammer, want je betaalt
genoeg voor zo’n fietskar. Met de overgebleven moer gekeken wat nodig was en
zelf een vervangende borgmoer gemaakt, inclusief veer en kunststof ringetjes.
Het voordeel van deze manier is dat ik er nu een paar reserve heb. Dus als het weer
fout gaat dan kan ik ter plaatse het repareren.
Reacties
Een reactie posten