Week 33 van de voorbereiding - de lezing

 Na mijn terugkomst van de Vechtdalroute was het nodig om een doekje over mijn fiets te halen. Ik had regen gehad en vele soorten wegen. Stof van grind, - asfalt, - en zandwegen zat op mijn fiets en ketting. Reinigen en smeren van de ketting is iets wat ik tijdens mijn tocht naar Santiago ook niet vergeten. Ik ruim daarom ook na elke 5de fietsdag een rustdag, lees poetsdag, in. De 5 dagen is geen harde eis, maar een indicatie. Het kan zo maar 4 of 6 dagen zijn. Dat hangt helemaal van de situatie af.

Eén of twee keer zal ook het zadel onderhanden genomen moeten worden. Ik rij op een leren Brookszadel. Ik vind het heerlijk, maar het neemt ook onderhoud. Invetten en eventueel opnieuw spannen behoort daarbij.



Het laatste wat ik moest doen was alle foto’s bekijken die ik genomen had en beslissen welke in mijn presentatie zouden komen. Deze week heb ik de eerste keer een presentatie gehouden over waar ik mee bezig ben en waarom ik het doe. De bibliotheek Kop van Overijssel en de Ledenvereniging boden mij die kans. De entree gelden komen volledig te goed aan mijn actie StClemens2StJacobus. Op dit moment is het nog niet duidelijk hoeveel het precies is, omdat de leden en niet-leden een apart bedrag betaalden.

De lezing ging wat mij betreft harstikke goed. Het begin ging een beetje stroef, omdat ik nog nooit een lezing in dit formaat en duur had gedaan. Na een paar minuten liep het wel. De apparatuur en PowerPointpresentatie haperden niet en daar was ik heel erg blij om. Aan het eind nog net niet een staande ovatie, maar wel een ovatie. Harstikke bedankt allemaal daarvoor en voor de aanwezig.

De avond heeft mij ook nog nieuwe informatie opgeleverd over dingen die ik in de loop der tijd op fietstochten had gezien, maar niet wist wat het was of waarom het zo was. Mooi dat mensen dat met je willen delen.



Qua fietsen is er niet veel van gekomen deze week. Wel heb ik iets gedaan aan het probleem rondom mijn telefoon. Tijdens de Vechtdalroute bleek dat mijn powerbanks te licht waren of niet meer functioneerden. Ik heb geen zin of het kan niet altijd om op een camping elektriciteit te nemen. Uit contact met Freerk en Maria, die op dit moment op weg zijn naar Santiago, kreeg ik een advies voor een bepaald type powerbank door die een vergelijkbare telefoon een paar keer kan opladen. Dat moeten we de komende tijd maar gaan uitproberen. De telefoon is voor mij naast het contact met het thuisfront ook het fototoestel en het medium om social media te voeden.



Tijdens de lezing werd er aan het eind nog een foto van mij gemaakt met mijn fiets. De maker verontschuldigde zich dat het niet zo’n beste foto zou zijn, omdat het met een mobiel gemaakt werd. Ik vertelde haar dat alle foto’s die zij die avond had gezien met een mobiel waren gemaakt. Daar keek zij van op, omdat zij de foto’s erg goed vond. De camera’s en lenzen in het duurdere segment zijn goed tegenwoordig en een geduchte concurrent voor kleine camera’s. Het is dus de bedoeling om alleen de telefoon mee te nemen voor foto’s maken.

Aankomende week ga ik hopelijk weer wat meer rijden. Zal wel aangepast worden qua tijdstippen, omdat de Spaanse hitte Nederland ook bereikt.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bijna thuus!

Ik vind dat het goed is

Omkeerpunt