Week 38 van de voorbereiding - Holland Venetie Tocht

 Na een stevige trainingsweek was het een goed moment om even pas op te plaats te maken. De eerste dagen van alles gedaan wat niks met mijn project te maken heeft. Natuurlijk wel alles schoon gemaakt. Zelfs een klein weekje fietsen levert al een hoop stof en zand op de fiets en fietstassen op. Dat zal ik ook tijdens mijn tocht moeten doen. Elke dag kleine inspectie en de rustdag een grotere inspectie c.q. schoonmaak beurt.



Ik moet nog even kijken wat ik precies mee wil nemen als schoon, - en smeermiddel. Dat zal echter niet zo’n groot probleem zijn denk ik. Kwast en/of borsteltje om het ergste vuil weg te borstelen. Een oude doek voor het poetsen van de fiets en de ketting. Natuurlijk ook een passend flesje/busje smeermiddel. Dat laatst moet ik nog even naar zoeken, omdat die nogal eens willen wijzigen qua samenstelling en grootte. Ik fiets niet naar gebieden waar bijna niks te krijgen is. Dat betekent dat ik waarschijnlijk simpel in Frankrijk en of Spanje wel iets kan krijgen. Ik weet dat er de nodige Decathlon zitten en die hebben een afdeling met fietsen.



De laatste weken zag ik de nodige berichten over de routebeschrijving van ‘Langs Oude Wegen’. Deze route wil ik gebruiken als terugweg. Nu weet ik wel dat het nog de nodige dagen duurt voordat ik vertrek. Daarnaast nog meer dagen voordat ik aan de terugweg begin. Maar je zult net zien dat je één deel van de routebeschrijving mist of dat het heel laat binnen en je daardoor stress ervaart. Dat wil ik voorkomen. Zoeken op internet heeft uiteindelijk ertoe geleidt dat ik een compleet setje heb. Die hobbel is gelukkig geslecht en kan ik alvast voorpret hebben.



Noord West Overijssel is een land van water en daar maken/maakten de bewoners gebruik van. Zowel voor werk als voor plezier. Toen de winters nog koud waren reden we de Hollands Venetië Tocht op de schaats. Persoonlijk heb ik hem ook een paar keer geleden. Nu bestaat er al enige tijd een fietsvariant van. De 80 kilometer variant ervan heb ik samen met mijn lieve vrouw gereden. Ik heb genoten van mijn ‘achtertuin’. Wat wonen we toch mooi en ik hoop echt dat ik nog heel lang mag genieten van deze omgeving.

Er is weer een week voorbij. Ik voel mij steeds sterker. Nog een maand met relatief veel kilometers fietsen en dan gaan we wat rustiger aan doen. Eerst Utrechtse Heuvelrug en Twente. Als laatste nog een paar dagen naar Zuid-Limburg. Dat is op dit moment de planning. Ik hoop dat het lukt, maar het gaat niet altijd zoals je in gedachten hebt. C’est la Vie.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bijna thuus!

Ik vind dat het goed is

Omkeerpunt